Ångerrätt och retur
Vår garanti
Vi garanterar den höga kvaliteten på de produkter vi säljer.
Även om vi alltid strävar efter att leverera det bästa av det bästa finns det tillfällen då saker och ting händer och ett krav på återbetalning eller utbyte måste göras.
Se våra kravpolicyer nedan.
Avbeställning av beställningar
Om du behöver avbryta din beställning måste du göra det innan den lämnar vår anläggning. Kontakta kundtjänsten genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller skicka ett meddelande från vår webbplats för att påbörja annulleringsprocessen. För annullerade beställningar kan du välja att få en butikskredit eller få pengarna tillbaka till din ursprungliga betalningsform.
Återbetalningar och utbyten
Returnerar
Med undantag för lättfördärvliga livsmedelsprodukter kan alla andra varor returneras inom 14 kalenderdagar efter att du har mottagit din beställning, oavsett anledning, oöppnad, i originalförpackning, ordentligt skyddad och förseglad så att den inte skadas under transporten tillbaka till oss. Vid returer som beror på att du bara ändrat dig får du ingen återbetalning av kostnaden för returfrakten.
I det osannolika fallet att en av våra produkter är defekt kan den returneras öppnad och utan sin originalförpackning, och med en rimlig del av den förbrukad för att kontrollera att den är defekt. En “rimlig del” bör inte överstiga 10 % av produktens vikt. Om din produkt var defekt av någon anledning återbetalar vi kostnaden för returfrakten.
Partiella returer kommer att få en proportionell återbetalning av både varukostnad och returfrakt enligt ovan nämnda regler.
Fraktrelaterade anspråk
Alla varor som du anser vara otillfredsställande på grund av ett fraktrelaterat problem kommer att ersättas eller återbetalas på din begäran, utan krångel, när du informerar oss om detaljerna i problemet inom sju fem kalenderdagar efter att du har mottagit din beställning.
Observera: Varorna måste uppfylla de villkor som anges nedan.
Fördärvliga och frysta varor
Om temperaturen på leveransplatsen är lägre än 35 grader Celsius*, garanterar vi att alla lättförstörbara och/eller frysta produkter som du får från Spansk Klubben kommer att vara av hög kvalitet och i bästa fysiska skick.
* Reklamationer som görs på beställningar av lättfördärvliga/frysta produkter när temperaturen är över 35 grader Celsius hanteras från fall till fall.
Hållbara (icke-förstörbara) varor
Vi garanterar att alla icke-förstörbara produkter som du får från Spansk Klubben kommer att vara av hög kvalitet och i bästa fysiska skick (utan temperaturbegränsningar).
Kvalitetsrelaterade påståenden
Alla varor som fortfarande är inom bäst-före-tiden garanteras vara av hög kvalitet och överensstämma med beskrivningen på vår webbplats fram till dess att du öppnar dem eller högst 7 dagar från det att du har mottagit din beställning.
Förfarande för anspråk
Kontakta kundtjänsten genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller skicka ett meddelande från vår webbplats för att påbörja avbokningsprocessen. Om någon av varorna är skadad, skicka oss tydliga bilder av de skadade varorna också.
Låt oss veta om du vill ha ett utbyte eller en återbetalning av din/ dina varor. Beroende på produkten kan vi begära eller inte begära att den returneras för att du ska få kredit. Vårt mål är att behandla din begäran om retur så snabbt som möjligt.
Handla med förtroende på Spansk Klubben. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet. Inga problem, inga undantag.