Ångerrätt och retur


Vår garanti

Vi garanterar den höga kvaliteten på de produkter vi säljer.

Även om vi alltid strävar efter att leverera det bästa av det bästa finns det tillfällen då saker och ting händer och ett krav på återbetalning eller utbyte måste göras.

Se våra kravpolicyer nedan.

 

Avbeställning av beställningar

Om du behöver avbryta din beställning måste du göra det innan den lämnar vår anläggning. Kontakta kundtjänsten genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller skicka ett meddelande från vår webbplats för att påbörja annulleringsprocessen. För annullerade beställningar kan du välja att få en butikskredit eller få pengarna tillbaka till din ursprungliga betalningsform.

 

Återbetalningar och utbyten

Returnerar

Med undantag för lättfördärvliga livsmedel kan alla andra varor returneras inom 14 kalenderdagar efter mottagandet av din beställning, oöppnade, i sin originalförpackning, ordentligt skyddade och förseglade så att de inte skadas under transporten tillbaka till oss. Returer som endast beror på en ångerrätt kommer att få en delvis återbetalning efter avdrag för alla uppkomna kostnader som inte kan återkallas eller återvinnas, till exempel kostnaden för att skicka paketet två gånger (från Spanien till Sverige och sedan från Sverige till Spanien) och alla uppkomna hanteringskostnader och andra servicerelaterade kostnader som behövs för att förbereda och skicka din beställning. Om produkten är kvar i sitt ursprungliga skick efter vår inspektion kommer vi att påbörja processen med att återbetala den justerade rättvisa återbetalningen så snart som möjligt och inom 30 kalenderdagar.

Om det mot förmodan skulle vara så att en av våra produkter är defekt kan den returneras öppnad och utan originalförpackning, och med en rimlig del av den konsumerad för att kontrollera att den är defekt. En “rimlig del” bör inte överstiga 10 % av produktens vikt. Om din produkt var defekt av någon anledning kommer vi att återbetala kostnaden för returfrakten.

Delreturer får en proportionell återbetalning av både varukostnad och returfrakt enligt ovan nämnda regler.

Vår butik är helt specialiserad på att leverera produkter till slutkonsumenter i Sverige (och endast i Sverige). Vi ansvarar inte för vad mottagaren avser att göra eller kommer att göra med varorna efter mottagandet, inklusive att transportera varorna till ett tredje land utanför Europeiska unionen där dess import kan vara reglerad eller förbjuden.

 

Fraktrelaterade anspråk

Alla varor som du anser vara otillfredsställande på grund av ett fraktrelaterat problem kommer att ersättas eller återbetalas på din begäran, utan krångel, när du informerar oss om detaljerna i problemet inom sju fem kalenderdagar efter att du har mottagit din beställning.

Observera: Varorna måste uppfylla de villkor som anges nedan.

 

Fördärvliga och frysta varor

Om temperaturen på leveransplatsen är lägre än 35 grader Celsius*, garanterar vi att alla lättförstörbara och/eller frysta produkter som du får från Spansk Klubben kommer att vara av hög kvalitet och i bästa fysiska skick.

* Reklamationer som görs på beställningar av lättfördärvliga/frysta produkter när temperaturen är över 35 grader Celsius hanteras från fall till fall.

 

Hållbara (icke-förstörbara) varor

Vi garanterar att alla icke-förstörbara produkter som du får från Spansk Klubben kommer att vara av hög kvalitet och i bästa fysiska skick (utan temperaturbegränsningar).

 

Kvalitetsrelaterade påståenden

Alla varor som fortfarande är inom bäst-före-tiden garanteras vara av hög kvalitet och överensstämma med beskrivningen på vår webbplats fram till dess att du öppnar dem eller högst 7 dagar från det att du har mottagit din beställning.

 

Förfarande för anspråk

Kontakta kundtjänsten genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller skicka ett meddelande från vår webbplats för att påbörja avbokningsprocessen. Om någon av varorna är skadad, skicka oss tydliga bilder av de skadade varorna också.

Låt oss veta om du vill ha ett utbyte eller en återbetalning av din/ dina varor. Beroende på produkten kan vi begära eller inte begära att den returneras för att du ska få kredit. Vårt mål är att behandla din begäran om retur så snabbt som möjligt.

Handla med förtroende på Spansk Klubben. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet. Inga problem, inga undantag.